אודות בית הספר
שאיפתנו לחנך לאורה של השקפת עולם הומניסטית. השקפה זו עומדת ביסוד עשייתנו החינוכית ובאה לידי ביטוי בחינוך לשלום, לדמוקרטיה, לכבוד האדם ולתרומה לחברה, כיסודות מנחי חיים.
התוכנית החינוכית השנתית של בית הספר מעידה על כך כי איננו מסתפקים ביעד של העלאת אחוז הזכאים לתעודת בגרות. שמנו לנו למטרה להעלות את אחוז התלמידים המסיימים שתים עשרה שנות לימוד ומתגייסים לתפקידים משמעותיים בצה"ל, כמו כן להעלות את אחוז הבוגרים המשכילים, הבוגרים התרבותיים, הערכיים והמתנדבים.
תוכנית הלימודים והתוכנית החברתית-חינוכית של בית הספר כוללת שילוב רב תחומי בין מקצועות שונים המאפשר לכל תלמיד למצות את הפוטנציאל הטמון בו. והיא כוללת סמינרים רעיוניים, הרצאות, הצגות, פעולות התנדבות ועוד, שמטרתם לקדם את המצוינות האנושית כיעד מרכזי של בית הספר.
הצוות החינוכי של בית הספר גאה במקצועו, בעשייתו ובמורשת בית הספר. אנו מתגאים באיכות המדענים, הרופאים הטייסים בוגרי בית הספר. איכות זו היא פרי החינוך שניתן ע"י ההורים, המדריכים בתנועת הנוער, המפקדים בצבא, אך גם על ידינו המורים. אנו נמשיך להצעיד את בית הספר קדימה באמצעות עבודה מאומצת ומקצועית בה אנו מקפידים על נוהלי עבודה אחידים וקיום הוראה איכותית ומאתגרת המתחשבת בשונות התלמידים.
בית הספר שלנו מחנך את תלמידיו להיות אזרחים בעלי מסוגלות עצמית, המודעים לזכויותיהם וחובותיהם ופועלים מתוך חשיבה ביקורתית. כמו כן, אנו מחנכים את תלמידינו
לשותפות, סובלנות, מעורבות וערבות הדדית. על בסיס ערכים אלו חובתנו לחנך את תלמידינו להבנה כי בכל צעד וצעד אותו הם מבצעים ויבצעו בעתיד, עליהם לנסות למצוא
את האיזון שבין חברה וסביבה, כמו גם את האיזון שבין צורכי הפרט וצורכי הסביבה למען יצירת חברה בריאה, מאוזנת וצודקת.
בבית הספר מתקיים מפגש אנושי וחינוכי מרתק. אנו מאמינים שלצעירים זכות להיות בני 16 , אנו מאפשרים לכם לנסות ולטעות, ואנו עומדים לצדכם בתהליך ההתבגרות. יחד עם זאת יש לחברה הבוגרת והמחנכים את הזכות והחובה להציב גבולות, לכוון, להדריך ולחנך.

דבר המנהלת
"לתור בלי מנוחה אחר הטוב שבילד ולתת לטוב הזה מילים.
לנסח במילים את החוזקות שיש בו ואת הפרגון שלנו. לראות כל תלמיד."
( "שביל בעולם" מאת חילי טרופר)
בלב ליבה של העיר חדרה שוכן בית החינוך המוכר והוותיק בעיר - תיכון חדרה.
תיכון בעל מורשת מפוארת ורבת שנים של חינוך לערכים, להגשמה עצמית, לאיכות ולמצוינות!
בית שמחנך לערכים הומניים ובמרכזם - כבוד האדם באשר הוא אדם.
שנותיי כאשת חינוך לימדוני, כי התשתית לכל תהליך חינוכי ולימודי מוצלח טמונה בקשר המשמעותי והחם בין מורה לתלמיד. יחסי כבוד ואמון בין המורה לתלמיד הם בסיס איתן ללמידה, לצמיחה ולהתפתחות אישית. על כן אנו מאמינים כי יש לטפחם, ובכך להוביל את תלמידינו ללמידה משמעותית.
המציאות הארץ-ישראלית מאלצת אותנו להתמודד חדשות לבקרים עם משברים קשים ומתמשכים.
גם במציאות מורכבת זו אנו משתדלים להעניק לתלמידינו ביטחון, שגרה ויציבות, ולאפשר להם לחוות את שנות נעוריהם. יחד עם זאת, אנו דואגים לצייד אותם בכישורים, בחוסן, במיומנויות ובידע שיתרמו להצלחתם בעתיד.
מתוקף היותנו אנשי חינוך ניתנה לנו הזכות להיות שותפים בעיצוב דור העתיד של מדינת ישראל. אנו רואים בכך שליחות אמיתית ושואפים לבוגרים ערכיים, מעורבים בחברה, אינטלקטואליים, מוסריים, מלאי ביטחון ועצמאיים, המאמינים ביכולתם לממש את חלומותיהם ומעוניינים להשפיע על החברה ולתרום למדינה. לשם כך אנו עמלים על מערך תוכניות חברתיות, ערכיות ולימודיות מגוונות ועשירות ביותר.
אנו מאמינים כי חינוך עשוי היטב כשהוא תוצר של קהילה שלמה, ולכן נשמח בכל הזדמנות לשיתוף פעולה עם קהילת ההורים ועם גורמים נוספים. נקבל בברכה כל יוזמה ומעורבות, ואנו נלמד מכל משוב ודעה.
אנו חורטים על דגלנו את ערך החינוך לאיכות ולמצוינות. ואולם, לא מוותרים על אף תלמיד, כולכם חשובים לנו! השאיפה לאיכות ולמצוינות איננה מתייחסת להישגים הלימודיים בלבד, אלא בראש ובראשונה - לערכים הומניים כמו: מעורבות חברתית, נתינה, אנושיות, חמלה ורגישות כלפי הזולת.
אנו פותחים את שנת הלימודים תשפ"ו ומצפים בהתרגשות רבה להיפגש עם תלמידינו היקרים.
אני מאחלת לכל משפחת תיכון חדרה: לאנשי הצוות החינוכי, להורים ולתלמידים - שנה טובה ומוצלחת.
אני מברכת בברכת תודה את הצוות החינוכי על עבודת ההכנה הרצינית שנעשתה לקראת שנת הלימודים.
אני מוקירה ומעריכה את עבודתם של הצוותים המקצועיים, שותפיי לדרך, על תרומתם הרבה להצלחתם של תלמידינו.
אסיים בתפילה לשובם של החטופים ארצה במהרה, להחלמת הפצועים, ובתקווה לימים של שקט ושל שלום.
שלכם, ד"ר ורד גרינוולד,
מנהלת שש-שנתי תיכון חדרה.



